A mi dalunk!
zenés színdarab
A biztonságos jövőt olyan felnövekvő generációval lehet megalapozni, amely megfelelő információkkal rendelkezik a világról, és helyes értékrenddel ítéli meg a történéseket. A dal a tiéd! projekt célja a művészetpedagógia eszközeivel segíteni a fiatalok védelmét. Abból a gondolatból indultunk ki, hogy a saját korosztályuk által mutatott példa könnyebben követhető a fiatalok számára. A saját problémáikat, konfliktusaikat áttételesen megélhetik, s azok megoldására alternatívákat találhatnak.
A dalokhoz készült segédanyagok, kortárs bűnmegelőzési kisfilmek, óratervek, háttéranyagok lehetővé teszik, hogy a pedagógusok, rendőrök és bűnmegelőzéssel foglalkozó szakemberek alkalmazzák mindennapi munkájukban, ezáltal hosszú távon is hozzájárulnak céljaink eléréséhez.
A darab egy érettségi előtt álló osztály problémáit mutatja be, azzal foglalkozik, hogy milyen veszélyek leselkedhetnek a mai fiatalokra. Bemutatja, hogy a közösség mekkora erő lehet, legyen szó akár valaki kiközösítéséről, de védelméről is. Beletekinthetünk a szereplők problémás családi életébe, anya vagy apaképébe. Megjelenik, hogy az agresszió mennyire romboló hatású, és természetesen azt is, hogy mi lehet a megoldás. |
Mutatunk pozitív példákat, amik az összetartásról, bátorságról, erőről, és kitartásról szólnak, de bemutatjuk azt is, hogy milyen végzetes következménnyel járhat az, ha valaki nem kap segítséget, vagy nem fogadja el.
A színpadi mű különlegességét az adja, hogy a történet és a felcsendülő dalok az első betűtől az utolsó hangig a fiatalok alkotása. A fellépő fiatalok nem színészek, nem befutott énekesek, nem profi művészek. Ők a mi tehetséges gyerekeink, akik sokan még tanulnak, vagy már dolgoznak. Az is különleges értéke a projektnek, hogy az ország távoli pontjain élő, nagyon különböző környezetből érkező fiatalok képesek együtt alkotni, és számos alkalommal fellépnek bűnmegelőzési rendezvényeken.
A darab története akkor kezdődött, amikor 2013-ban a Belügyminisztérium támogatásával országos dalpályázatot hirdettünk meg, amelyben fiataljaink dalokban küldték el érzéseiket szerelemről, barátságról, szenvedélyekről, az élet kihívásairól. Olyan kérdésekkel foglalkoztak, hogy mikor kell nemet mondani nehéz helyzetekben vagy éppen segítséget kérni, hol lehet tetten érni a zaklatást, mit gondolnak a tudatmódosító szerekről, hogyan látják a felnőtteket, miként élik meg magyarságukat. Rendkívül sokszínű, tartalmukban, művészi megvalósításukban egyaránt értékes pályázati munkák születtek. A következő évben sikeres sztori író versenyt és novella író pályázatot hirdettünk meg. Kortárs segítő képző alkotótáborainkban újabb dalok születtek. Kezdett kialakulni egy színpadi mű. Ezután megkerestük a Budapest Táncművészeti Stúdió, szakgimnáziumot, Bogdán Péter igazgató művész Urat, és a dalokra megszülettek a tánckoreográfiák.
Szövegkönyv: A mi dalunk! zenés színdarab